75 % ostoprosesseista alkaa verkosta, kun ihmiset hakevat tietoa. Jotta hakukoneet löytävät sinun yrityksesi sisällön (blogit, verkkosivu, some-sisältö jne), tekstin on noudatettava tiettyjä sääntöjä. Viestinnässä työskentelevien mutta muutkin yrityksen edustajat joutuvat kirjoittamaan yhä enemmän.
Tällä lyhyellä tehokurssilla saat hyvän käsityksen seuraavista aiheista:
- miten selvität mikä kiinnostaa kohderyhmää
- miten valitset oikean sisällön muodon eli formaatin ja eri formaattien tärkeimmät ominaisuudet
- mitkä asiat on huomioitava kun haluat kirjoittaa kiinnostavasti
Kenelle tämä kurssi on tarkoitettu
Tämä kurssi ei vaadi mitään etukäteisosaamista eikä sinun taustailtasi tarvitse olla viestinnän ammattilainen. Tämä kurssi on tarkoitettu kaikille,
- jotka kirjoittavat sisältöä yrityksen eri kanaviin, kuten blogeihin, verkkosivulle, twitteriin jne.
- jotka haluavat kasvattaa asiakkaiden kiinnostusta ja myyntiä
- jotka tavoittelevat suurempaa vaikuttavuutta
Ohjelma
8.30 – 8.45
Saapuminen, kahvia ja asettumista
8.45 – 9.30
Miten selvität mikä kiinnostaa kohderyhmää
-
- avainsana-analyysit
- muut selvitystyökalut
9.30 – 10.30
Miten valitset oikean sisällön muodon eli formaatin ja eri formaattien tärkeimmät ominaisuudet
-
- blogit ja niiden eri muodot
- oppaat
- infografit
- testimonialit
- videot
- webinaarit
10.30 – 10.45
Lisää kahvia
10.45 – 12.00
Mitkä asiat on huomioitava kun haluat kirjoittaa kiinnostavasti
-
- otsikot
- näkökulmat
- lyhyttä vi pitkää
- yksinkertaista
- passiivi
- jargoni
- analogiat