Järjestin markkinointitoimisto Kuulun kanssa Tuotetietojen kirjoituskoulutuksen Editalle joulukuussa 2022. Vetämässäni koulutuksessa noin 25 Editan asiantuntijaa valmennettiin tuottamaan sisältöä omista tuotteistaan verkkoon.
Käsiteltävät aiheet: Kohderyhmän tarpeet ja motiivi, Kilpailuedun määrittely, Miten palvelun tai tuotteen hyöty avataan selkeästi Ostonesteet, Hakukoneoptimointi – avainsanojen määrittely, Otsikko – kaiken a ja o, Leipätekstit. Kuvituksen merkitys, Yhtenäisyyden merkitys, Page titlet ja meta descriptionit
”Lenan avulla saimme tarjottua liiketoiminnoillemme asiantuntevaa tukea verkkokaupan tuotetekstien kirjoittamiseen ja hakukoneoptimointiin. Koulutus sisälsi sekä teoriaa että käytännön esimerkkejä hyvässä tasapainossa. Lena sai luotua kivan ilmapiirin, jossa syntyi antoisaa keskustelua ja uusia ajatuksia. Osallistujat kokivat koulutuksen antoisana ja oman työnsä kannalta hyödyllisenä. Aiheesta sai hyvän kokonaiskuvan ja oppeja pystyi soveltamaan heti käytäntöön.”
Communications specialist Sanna Silvennoinen
Digital Communications, Edita Publishing