Suomalainen Griffin tarjoaa innovatiivisia jäteratkaisuja maailmanlaajuisesti. Käsittelemällä orgaanista jätettä, kierrättämällä muovia ja muuttamalla jätteet ympäristöystävällisemmäksi polttoaineeksi Griffin auttaa yrityksiä hyötymään taloudellisesti ja samalla toimimaan vastuullisesti. Yhteistyössä mainostoimisto Redlandin kanssa toteutimme Griffinille uudet englanninkieliset verkkosivut.
Ympäristöystävällisiä jätehuoltoratkaisuja myyvän yrityksen englanninkieliset verkkosivut
Verkkosivuston suunnittelu alkaa palveluiden ja kohderyhmän ymmärtämisestä
Verkkosivuston sisällön suunnittelu aloitettiin haastattelemalla Griffinin kolmen liiketoimintayksikön vetäjiä. Tavoitteena oli ymmärtää tarjottavien palveluiden hyödyt mahdollisimman kattavasti kohderyhmän näkökulmasta. Koska erottelevaa verkkosivustosisältöä, joka kiinnostaa asiakkaita, ei pysty toteuttamaan tuntematta kilpailukenttää, paneuduttiin myös kilpailijoiden tarjontaan ja sisältöihin.
Hakukoneystävällistä sisältöä kohderyhmälähtöisesti - englanniksi
Toimialan haastavuus ja jatkuva kehitys vaikuttaa kohderyhmän mahdollisuuksiin ymmärtää kilpailukenttää ja eri tarjoajien palveluja. Myös kohderyhmien monimuotoisuus ja laajuus asetti lisähaasteita sisällöntuotannolle, ja siksi jokaisen liiketoimintayksikön palvelut jaettiin eri kohderyhmiä kiinnostaviin kokonaisuuksiin. Vasta sen jälkeen luotiin hakukoneystävällistä englanninkielistä sisältöä jokaisen kohderyhmän sisältökokonaisuuteen.
Jokaisen palvelun kohdalla esiteltiin Griffinin tarjoamat hyödyt selkeissä lauseissa, jotta ymmärrettävyys olisi mahdollisimman hyvä.
Redlandilla visuaalisen ja teknisen suunnittelun ja toteutuksen vastuu
Redland oli vastuussa verkkosivuston rakennesuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta, teknisestä toteutuksesta sekä projektin koordinoinnista. Tehokas verkkosivusto ei ikävä kyllä pystynyt pelastamaan yritystä, ja se hakeutui konkurssiin marraskuussa 2023.