Pernod Ricard Finland on Suomen toiseksi suurin
alkoholialanyritys viineissä ja väkevissä alkoholi-
tuotteissa. Yritys tuo maahan sekä konsernin
omistamia kansainvälisiä tuotemerkkejä että
merkittävien tuontipäämiesten tuotteita. Tärkeimmät
tuotteet ovat konsernin omistamat tuotemerkit, kuten
Mumm ja Jacob’s Creek. Muita suomalaisten tuntemia
tuotteita ovat Viña San Pedron, Santa Helenan ja Mosellandin viinit.
Panostus mediavaikuttamiseen kannatti
Haaste: Jouluviinit toimittajien tietoisuuteen
Pernod Ricard on tehnyt pidemmän aikaa yhteistyötä Paola Suhosen kanssa ja joulumyyntiä varten Suhonen suunnitteli uuden joululahjapakkauksen Jacob’s Creekin Shiraz Cabernet punaviineille.
Pernod Ricard pyysi Contentaa suunnittelemaan aikakauslehtitoimittajiin kohdistetun kampanjan, jonka avulla nostettaisiin viinien tunnettuutta joulusesongin aikaan.
Kiinnostava tapahtuma sai median edustajat liikkeelle
Contentan ehdotuksesta viinin ympärille rakennettiin medialle suunnattu tapahtuma, jossa hyödynnettiin maailmalla käytettyä Jacob’s Creekin mainonnan teemaa: True Characters.
Media kutsuttiin Prinsessa Dianasta kertovaan elokuvailtaan otsikolla:
”Mikä yhdistää Paola Suhosen, Prinsessa Dianan ja Jacob’s Creek – viinit? – Aito intohimo tehdä parhaansa. ”
Ennen elokuvaa kutsuvierailla oli mahdollisuus tutustua Paola Suhoseen ja maistaa Jacob’s Creekin viinejä australialaisen brand ambassadorin johdolla.
Tilaisuus keräsi runsaasti kiinnostuneita toimittajia ja Pernod Ricard, joka ei aikaisemmin ollut kovin aktiivisesti lähestynyt toimittajia, koki tilaisuuden toimineen hyvänä alkuna tehostaa mediatyöskentelyään.