Pohjoismaiden suurin tavaratalo Stockmann ei esittelyjä kaipaa, mutta kaikki eivät kuitenkaan tunne Stockmannia työnantajana eikä yrityksen tarjoamia laajoja uramahdollisuuksia. Osana työnantajamielikuvan rakentamisprojektia Stockmann aloitti vuoden 2022 lopussa uuden urasivuston sunnittelun.
Työnantajamielikuvan vahvistamiseksi uusi työnhakijoiden urasivusto
Sivuston rakenteen suunnittelua ja 11 uratarinaa
Oma roolini projektissa oli osaksi tukea verkkosivuston rakenteen suunnittelussa ja osaksi kirjoittaa uratarinoita eri ihmisistä ja heidän työstään.
Rakenteen osalta se tarkoitti kokonaisuuden rakenteen hahmottelemista. Erityisesti keskustelimme Stockmannin tiimin kanssa portaalin etusivun rakenteesta ja sisällöstä.
Uratarinoiden osalta Stockmann halusi toteuttaa tarinoita, jotka havainnollisti Stockmannin keskeisiä työnantajamielikuvan teemoja. Minun vastuullani oli luoda 11 työntekijätarinaa eri toimintaympäristöistä. 4 tarinaa käsitteli Suomessa työskenteleviä henkilöitä, 3 tarinaa eestiläisten työntekijöiden arjesta ja 4 tarinaa latvialaisten kokemuksista. Tarinoissa esiintyvät henkilöt edustivat myös monta erilaista tehtävää.
Ihmisten tarinoissa kuului Stockmannin visio
Tarinoissa nousivat esiin ihmisten intohimo työtänsä kohtaan sekä se inspiraatio, jonka he tunsivat tehtävissään. Stockmannin visio: ”Hyvän elämän työpaikka” heijastui tarinoissa, joissa työntekijät toistuvasti kertoivat työnantajan tarjoamista mahdollisuuksista oppia ja miten he kokivat yrityksen olevan sitoutunut tukemaan heitä heidän tulevaisuudensuunnitelmissaan.
Projektin tavoitteena oli tukea työnantajamielikuvaa ja tarinat rakentuivat strategiassa määriteltyjen teemojen ympärille.
Kirjoitin tarinat englanniksi, ja ne käännettiin paikallisesti kunkin maan kielelle. Tämän tuloksena syntyi monipuolinen kokoelma tarinoita, jotka eivät ainoastaan heijasta Stockmannin laajoja mahdollisuuksia, mutta myös vahvistaa yrityksen asemaa houkuttelevana työnantajana.