Valmennusmajakka tarjoaa yksilöllistä ja konkreettista yrittäjäkoulutusta aloittaville ja jo toimiville yrityksille ja on jo yli 20 vuoden ajan auttanut yrittäjiä menestymään. Kaikki pääkouluttajat ovat pitkän linjan yrittäjiä ja oman osaamisalueensa asiantuntijoita, jotka ymmärtävät yrittäjän arjen haasteet.
Koulutusorganisaatiolle hyötykeskeiset ja hakukoneoptimoidut verkkosivut
TAVOITE: Luoda yrityksen kilpailutekijöitä tehokkaammin esittelevä verkkosivusto
Valmennusmajakan vanha verkkosivusto oli tullut taipaleensa päähän ja koulutusorganisaatio halusi luoda uuden verkkosivuston, joka paremmin heijastaisi yrityksen asiantuntevaa, innovatiivista ja valtakunnallista toimintaa.
Koska koulutusta tarjoavien kilpailijoiden joukko on suuri ja koulutusta ostavien henkilöiden ymmärrys tarpeistansa ja tarjonnasta ei ollut kovin selkeä, tavoitteena oli myös selkeyttää sisältöä, terävöittää viestejä ja nostaa Valmennusmajakan kilpailutekijät paremmin esiin.
Verkkosivuston rakenteesta kohderyhmälähtöinen, ei tarjontalähtöinen
Kun tavoitteet oli määritelty, Contenta suunnitteli yhteistyössä Kotisivutaivaan kanssa uuden verkkosivuston rakenteen. Aikaisempi koulutuskeskeinen rakennne unohdettiin ja luotiin rakenne, jossa kohderyhmä etsimättä löytää hänelle kohdistetun koulutuksen.
Tällä esittelytavalla varmistettiin, että tarjonnan laajuus on helposti ymmärrettävissä ja eri ryhmien koulutusohjelmat helposti hahmotettavissa.
Esittelytapa poikkesi samalla monen kilpailijan tavasta esitellä tarjontaansa.
Koulutusohjelmien eli tarjonnan esittelyissä pääpaino potentiaalisen asiakkaan hyödyssä
Valmennusmajakka, kuten useimmat muut yritykset, esitteli palvelunsa, eli koulutusohjelmansa, keskittymällä sisältöihin. Contenta suositteli kohderyhmälähtöisempää lähestymistä ja päätettiin, että kaikissa koulutusohjelmien esittelyissä keskitytään opiskelijan saamaan hyötyyn.
Tämä päätös tarkoitti, että jokainen lause aikaisemmilta verkkosivuilta arvioitiin uudestaan, sekä luotiin suuri määrä uusia sivuja uusille koulutusohjelmille. Jokaisella verkkosivulla ja jokaisessa koulutusohjelmassa tuotiin välittömästi otsikossa esiin, mitä hyötyä opiskelija saisi käymällä koulutuksen.
Myös Valmennusmajakan yritysesittely kirjoitettiin niin, että potentiaaliselle opiskelijalle tuli aivan selväksi, miten Valmennusmajakka poikkeaa muista koulutuksen tarjoajista ja miksi Valmennusmajakan koulutuksiin kannattaa osallistua. Eli myös yrityksen omassa esittelyssä asiakkaan hyötynäkökulma oli tärkein.
Hakukoneoptimoidut tekstit varmistavat verkkolöydettävyyden
Hakukoneoptimoinnin huomioiminen on verkkosivuston sisällöntuotannon tärkeä osa-alue. Vaikka asiakkaan hyötynäkökulman huomioiminen on tärkeintä, toiseksi tärkeintä on ymmärtää mitä potentiaaliset asiakkaat hakevat tietoa koulutuspalveluista ja mitä avainsanoja he käyttävät.
Valmennusmajakan uuden verkkosivuston jokaista sivua kirjoitettaessa on eri verkkotyökalujen avulla tarkasti selvitetty, mitä sanoja tekstissä kannattaa käyttää, mitkä asiat nostetaan otsikkoon ja miten kilpailevat koulutusohjelmat kertovat omista palveluistaan.
Verkkosivuston luomisen kolme osapuolta – luova suunnittelutoimisto, sisällöntuotantotoimisto ja teknisen toteutuksen tekevä toimisto
Tällä kertaa asiakas toteutti uuden verkkosivustonsa kolmen osapuolen yhteistyönä:
- Rakennesuunnitelman vahvistuttua
- luova suunnittelutoimista teki verkkosivuston visuaaliset suunnitelmat, joiden tarkentamiseen osallistui sekä Contenta että teknisen toteutuksen tekevä toimisto, eli Kotisivutaivas.
- Tarkkojen sisältöjen valmistuttua, Kotisivutaivas toteutti sivuston teknisesti
Tutustu Valmennusmajakan 25 sivua laajaan verkkosivustoon.