Ihmiset ovat yhä lyhytjänteisempiä. He eivät halua antaa aikaansa tylsälle, heitä kiinnostamattomalle sisällölle. He vaihtavat kanavaa, lehden sivua, verkkosivustoa tai poistavat sähköpostin heti mikäli sisältö ei kiinnosta.
Siksi heille on aivan turha myydä sanan perinteisessä merkityksessä. Heille on tarjottava kiinnostavaa, jännittävää, hyödyllistä, viihdyttävää materiaalia joka auttaa heitä tekemään oikean valinnan.
Tarjoamalla palvelevaa sisältöä ostoprosessin jokaisessa vaiheessa työnnät hellästi asiakasta ostoa kohti
Kun ihminen suunnittelee ostavansa tuotteen tai palvelun, ostoprosessiin kuuluu erilaisia vaiheita. Melkein kaikkia tuotteita ja palveluita on lukematon liuta, mutta yritys voi erottua kilpailijoista ja rakentaa omaa houkuttelevuuttaan olemalla potentiaaliselle asiakkaalle läsnä jokaisessa ostoprosessin vaiheessa.
Tarjoamalla palvelevaa, asiakkaan ongelmiin vastaavaa tietoa ostoprosessin eri vaiheissa, yritys parantaa tuotteiden ja palveluiden löydettävyyttä hakutuloksissa, rakentaa asiantuntijaimagoa, nostaa yrityksen kiinnostavuutta ja lisää ja parantaa liidien määrää. Eli tekee nykyaikaista markkinointia!
Lue lisää millainen sisältöä kiinnostaa asiakasta ostoprosessin eri vaiheissa ja
Mitkä viestintäkanavat ovat tehokkaita ostoprosessin eri vaiheissa.
Millaista sisältöä pitäisi toteuttaa?
Analysoimalla tuotteesi tai palvelusi Ostajapersoonat sekä selvittämällä analytiikan avulla mitä tietoa potentiaalinen asiakkaasi hakee, voidaan toteuttaa sisältöä, joka kiinnostaa ja koukuttaa.
Alta löydät esimerkkejä Contentan sisällöntuotannonpalveluista.
Lisää parempia liidejä markkinointiautomaatiolla
Markkinoinnin automaatio on sisältömarkkinoinnin työkalu, joka kannattaa ottaa käyttöön kun tavoitteena on saada enemmän ja parempia liidejä. Järjestelmän avulla myös pystyt seuraamaan asiakkaiden kiinnostuksen kasvua ja varmistamaan, että myynti käyttää resursseja enemmän lämpimien kuin kylmien liidien kontaktointiin.
Markkinoinnin automaation tarjoajia ja järjestelmiä on paljon ja tarjonta kasvaa koko ajan.
Lue lisää miten Contenta voi auttaa sinua valitsemaan oikean järjestelmän.