Verkkonäkyvyys saadaan aikaan oman verkkosivuston ja sosiaalisen median avulla. Harvat PK-yritykset ehtivät riittävän tarmokkaasti toteuttaa sisältöä näiihin kanaviin. Tämän seurauksena digimarkkinoinnin työkalut eivät toimi niin tehokkaasti kuin toivotaan.
Ulkoistaminen on hyvä tapa varmistaa, että yrityksen näkyvyys verkossa saadaan kasvaamaan.
Sosiaalisen median palvelut sekä artikkeleiden, blogien ja asiakastarinoiden tuotanto
Some-kanavien SISÄLLÖNTUOTANTO - ja YLLÄPITOPALVELUT
Sosiaalisen medioiden kanavien sisällöntuotanto saattaa yrityksissä aiheuttaa päänvaivaa ja stressiä. Kuka ehtii päivittää, mitä sisältöä nyt taas laitettaisiin. Jotta stressiltä vältyttäisiin ja yritys pystyisi säännöllisesti viestittämään valitsemissaan some-kanavissa, kannattaa some-päivitykset ulkoistaa.
Valitun some-tilin tai -tilien ulkoistamiseen kuuluu seuraavat vaiheet:
- suunnitellaan yhdessä sisältöstrategia, jossa määritellään tavoitteet, kanavat, äänensävy, pääviestit
- tehdään toteutussuunnitelma, joka karkeasti ottaa mitä sisältöä tuotetaan esim. seuraavan 4 kuukauden aikana
- Contenta tuottaa sisältöjä jatkuvasti esim. LinkedIn:iin, Facebookiin, Twitteriin, Instagramiin. Alussa postaukset hyväksytetään asiakkaalla, mutta kun yritys tulee tutuksi, sisällöt voidaan luoda suoraan some-tileille ilman erillistä hyväksymiskierrosta.
- jatkuva sisällön mittaaminen ja analysoiminen tavoitteena tehostaa viestejä
- säännölliset tapaamiset, esim. kerran kuukaudessa
ARTIKKELIT, ASIAKASTARINAT, BLOGIT - näiden sisältöjen kautta kohderyhmä löytää verkkosivustolle
Etsiessään tietoa verkosta ja AI:n avulla potentiaaliset asiakkaat tutustuvat artikkeleihin, blogeihin, asiakastarinoihin jne, olivatpa ne sitten kirjoitetussa tai videomuodossa.
Verkkosivustoilla tämän tyyppinen sisältö on kultaa, koska löytäessään sisältönne verkosta, kohderyhmä löytää teidän sivustollenne, jossa pystytte esittelemään tuotteitanne ja palveluitanne.
Tällaiset sisällöt nostavat siis verkkonäkyvyyttä ja ne saadaan aikaiseksi eri tavoilla.
- haastattelun pohjalta tehdään usein paljon erilaisia juttuja. Haastattelun jälkeen kirjoitan jutun, hyväksytän sen haastateltavalla ja yrityksen vastuuhenkilöillä, teen mahdolliset korjaukset ja toteutan lopullisen version.
- mikäli kyseessä on esimerkiksi tutkimus, josta halutaan kirjoittaa yhteenvetoartikkeli, käyn läpi materiaalin ja teen yhteenvedon.
- blogi on usein näkemyksellinen juttu toimialasta, jolloin blogin julkaisija kertoo minulle näkemyksensä ja mitä hän haluaa saada aikaiseksi. Sen perusteella teen ehdotuksen, hiomme sitä yhdessä tarvittaessa ja teen lopullisen version.
Kiinteällä hinnalla kiinnostavaa näkyvyyttä somessa
- Sosiaalisen median toimenpiteiden perusta on tietenkin strategia, johon kuuluu tavoitteiden asetanta, kohderyhmämäärittely, kilpailutilanteen selvitys, kanavavalinta, sisältösuunnitelma.
Hinta: 1.800 e + alv, kertaveloitus - Yhden sosiaalisen median profiilin luominen, visuaalisen ilmeen suunnittelu. Kuvatarpeiden määrittely.
Hinta: 600 e + alv, kertavelotus.
Kuvaukset veloitetaan erikseen. - Sisällön tuottaminen ja julkaiseminen sovittuun kanavaan
- 1 julkaisu/vko (teksti + kuva tai video, tarina, reels) 600 e/kk + alv
- 2 julkaisua/vko, (teksti + kuva tai video, tarina, reels) – 1.200 e/kk + alv
Kiinteällä hinnalla blogeja, asiakastarinoita, artikkeleita….
Tavoitteena saada sekä vastaanottajat että hakukoneet kiinnostumaan teistä.
- Yhden blogipostauksen/artikkelin toteutus esim. haastattelun pohjalta, max. 2 x A4 + julkaisu halutulla alustalla.
Hinta: 900 e + alv - Kolmen (3 kpl) blogipostauksen/artikkelin toteutus esim. haastattelun pohjalta, max.2 x A4/kpl + julkaisu halutulla alustalla.
Hinta: 2 400 e + alv
ASIAKASREFERENSSIT
Alta voit tutustua toteuttamiini some-markkinoinnin projekteihin ja artikkeleihin.
Sisältöä pohjoismaiden johtavan interim-yrityksen LinkedIn-profiiliin
Contenta tuottaa säännöllisesti teksti- ja kuvasisältöä vuokrajohtajia välittävän Nordic Interimin LinkedIn-profiiliin, tavoitteena kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja verkostoa.
11 uratarinaa Stockmannille
Kun Stockmann rakensi urasivuston vuonna 2022 -2023 oli minun roolini kirjoittaa 11 uratarinaa Helsingin, Tallinnan ja Rigan tavaratalojen työntekijöistä.