Toimivat, kohderyhmälähtöiset verkkosivut ovat yrityksen viestinnän perusedellytys. Tärkeätä on helppokäyttöisyys, kiinnostavat, koukuttavat materiaalit ja selkeä rakenne. Tavoitteena on saada kävijä jättämään yhteystietonsa, jotta dialogi yrityksen ja potentiaalisen asiakkaan kanssa voi alkaa. Jotta yritys pääsisi tavoitteeseen, on sivustolla kävijöille tarjottava kiinnostavaa materiaalia. Verkkosivujen on oltava hakukoneoptimoidut.
Hakukoneoptimoitujen verkkosivujen rakenne- ja sisällönsuunnittelu
Contenta auttaa yrityksiä suunnittelemaan ja toteuttamaan hakukoneoptimoidut kotisivut
Contenta
- auttaa yrityksiä jäsentämään verkkosivujen sisällön (eli tekemään kotisivustolle rakenteen). Tämä kannattaa tehdä ennen kuin teknisesti ruvetaan suunnittelemaan verkkosivuja
- suunnittelee erilaisia asiakkaan lojaalisuutta lisääviä sisältöjä ja toimenpiteitä, tavoitteena saada liidejä.
- kirjoittaa verkkosivuille sisältöä, joka auttaa hakukoneita löytämään yrityksen
- toteuttaa verkkosivun tekstit asiakkaan briefin pohjalta
- koordinoi tarvittaessa verkkosivuston toteutuksen teknisen toimittajan kanssa, niin että asiakkaan ei tarvitse hakea sopivaa alihankkijaa, pyytää tarjouksia, oikolukea sisältöä jne.
- syöttää sisällön järjestelmään tarvittaessa
Hakukoneoptimointi yhdessä oikean sisällön kanssa varmistaa yrityksen löydettävyyden
Verkkosivun sisältö on tärkeää. Yhtä tärkeää on verkkosivun analysointi; mistä ihmiset tulevat verkkosivuille, kauanko he viipyvät, millä sivuilla he käyvät, tekevätkö he sitä mitä toivomme heidän tekevän?
Kun ymmärrämme miten asiakkaat toimivat verkkosivuillamme voimme optimoida sivut mahdollisimman tehokkaiksi. Optimointi tarkoittaa sekä sisällöllistä että teknistä optimointia. Niin varmistamme, että hakukoneet varmasti löytävät yrityksen verkkosivut.
Tulos kuuluu Suomen parhaimpiin verkkonäkyvyyden rakentajiin ja tarjoaa hakukonemarkkinoinnin, hakukoneoptimoinnin, konversio-optimoinnin ja web-analytiikan palveluja maan tunnetuimmille yrityksille.
Kiinteällä hinnalla selkeä verkkosivurakenne ja toimivaa sisältöä
Verkkosivujen luomisessa on monta askelta
- Lähtökohtien määrittely: Verkkosivuston ja kohderyhmän määrittely, kilpailijoiden sivustojen analysointi. Sisältää 2 asiakasneuvottelua ja kirjallisen yhteenvedon.
Kertakorvaus: 1.800 e + alv - Verkkosivuston rakenne: Navigaation suunnittelu, asiakaslähtöinen palveluiden ryhmittely, etusivun rakenne ja otsikkotasoinen sisältö. Sisältää 2 asiakasneuvottelua ja rautalankamallin navigaatiosta.
Esimerkkihinta: 10 – 15 sivuisen sivuston rakenteen suunnittelu 1.500 e + alv - Verkkosivuston eri sivujen sisällöntuotanto.
Hinta: Tästä ei ikävä kyllä voi antaa kiinteää hintaa, koska työmäärä riippuu sivujen määrästä. Kun sivumäärä on tiedossa, annan kustannusarvion. Mikäli tuotetaan sisältöä monelle sivulle hinta per sivu on alhaisempi kuin silloin, kun tuotamme sisältöä vain muutamalle sivulle. - Tekninen toteutus laskutetaan toteutettujen sivujen määrän mukaan.
Hinta: Tästäkään ei voi antaa kiinteää hintaa, koska työmäärä riippuu sivujen määrästä. Kun sivumäärä on tiedossa, annan kustannusarvion.
Kiinteällä hinnalla jatkuvaa verkkosivuston ylläpitoa
Mikäli verkkosivustoasi ei ylläpidetä pieteetillä eikä siellä julkaista jatkuvasti uutta sisältöä, Google ei pidä sivustoasi kovin luotettavana eikä välttämättä ohjaa sinne tiedon etsijöitä. Verkkosivuston toimituspäällikön tehtävät vaihtelevat tarpeittesi mukaan:
- Sivuston sisällön läpikäynti, jolla varmistetaan tekstien hakukoneoptimointi ja asiakaslähtöisyys sekä esitetään parannusehdotuksia
Esimerkkihinta: 10 sivun sivusto 600 e + alv - Sivuston tekstien tehostaminen hakukone- ja asiakasnäkökulmasta.
Esimerkkihinta: 10 sivun sivusto (à A4:n pituinen teksti) 1.300 e + alv - Uusien sisältöjen tuottaminen – esim. asiakastarinat, blogit (1,5 x A4:n) sekä niiden julkaiseminen sivustolla
Esimerkkihinta: 1 juttu haastattelun pohjalta + siihen kuvien etsiminen ja materiaalin lataaminen verkkosivustolle ja metatietojen luominen: 900 e + alv
ASIAKASREFERENSSIT
Contenta on toteuttanut muun maussa alla olevien yritysten kanssa verkkosivuston sisällönsuunnittelua ja -tuotantoa.
Jätehuoltoratkaisuja myyvän Griffinin englanninkieliset sivut
Suomalainen Griffin tarjoaa jäteratkaisuja maailmanlaajuisesti. Griffin auttaa yrityksiä hyötymään jätteestä taloudellisesti ja toimimaan vastuullisesti. Yhteistyössä mainostoimisto Redlandin kanssa toteutimme Griffinille uudet englanninkieliset verkkosivut.
Nordic Interim – vuokrajohtajapalvelut
Nordic Interim on Pohjoismaiden johtava vuokrajohtajia välittävä yritys. Contentan vastuulla on verkkosivujen sisällön toteutus ja ylläpito.